Главная

Статьи

Пілоти Франції: «Бомбу на борт могли пронести з їжею для пасажирів ...»

19.05.2016

Чи заборонять польоти в Париж після вибуху єгипетського А320 над Середземним морем?

«По всій видимості, це теракт», - заявив сьогодні глава ФСБ Олександр Бортніков. Так він оцінив зникнення лайнера EgyptAir разом з 66 людьми на борту, що летів з Парижа до Каїра. Експерти «БІЗНЕС Online» впевнені: тепер про Єгипті росіянам можна забути надовго.

Олександр Бортніков: «По всій видимості, це терористичний акт, в результаті якого загинули 66 громадян близько 12 держав» Фото: kremlin Олександр Бортніков: «По всій видимості, це терористичний акт, в результаті якого загинули 66 громадян близько 12 держав» Фото: kremlin.ru

ПЕРШЕ, ЩО ПРИХОДИТЬ НА УМ, - версію про теракт: БОМБУ ДОСТАВИЛИ РАЗОМ З ЇЖЕЮ

З'являється все більше свідчень того, що на борту аеробуса А320 авіакомпанії EgyptAir, зниклого з екранів радарів над Середземним морем, стався теракт. У всякому разі, таку версію висунув глава ФСБ Росії Олександр Бортніков. «На превеликий жаль, сьогодні стався ще один інцидент з літаком єгипетських авіаліній. По всій видимості, це терористичний акт, в результаті якого загинули 66 громадян близько 12 держав », - заявілсегодня Бортніков.

Французькі неурядові експерти також висувають подібну версію. «Цілком ймовірно, руйнування літака в повітрі сталося дуже швидко. Це могло бути викликано як технологічним вибухом, так і вибухом бомби. Вибуховий пристрій міг бути доставлено на борт разом з їжею для пасажирів », - заявив колишній французький пілот Жерар Фельтзер в ефірі телеканалу BFM-TV.

На думку більшості експертів, версія технологічного вибуху не витримує критики. На борту лайнера могло здетонувати паливо, але причиною цього здатний був стати тільки цілеспрямований підрив вибухового пристрою. За минулу добу це був вже п'ятий рейс для літака, технічні неполадки на борту відзначено не було. Головне ж полягає в тому, що не було зафіксовано ніяких сигналів лиха від екіпажу. А320 в момент катастрофи знаходився на висоті понад 11 кілометрів. Якби сталася відмова тих чи інших систем, навіть у разі звалювання повітряного судна в штопор екіпаж мав би достатньо часу і для того, щоб докласти зусиль для порятунку літака, і вже точно для того, щоб повідомити про подію наземним службам. Швидке звалювання лайнера з такого ешелону означає миттєву розгерметизацію салону і відмова всіх бортових систем, що можливо лише при швидкоплинному руйнуванні основних конструкцій літака. Про те ж говорить з'явилося в мережі відео катастрофи. Літак перетворився в стрімко падаючий вогненний факел.

«Перше, що спадає на думку, - це версія про можливий теракт, хоча ми цього достеменно не знаємо», - зазначив в коментарі для «БІЗНЕС Online» головний редактор порталу Avia.ru Роман Гусаров. На користь версії про теракт свідчать і свідчення очевидців - екіпажу одного з грецьких риболовецьких суден і жителів острова Карпатос, в районі якого зазнав аварії А320. Всі вони говорять про вогняну кулю в небі. Дані радарів, за словами міністра оборони Греції Паноса Камменос а, зафіксували різке зниження лайнера з висоти в 11 км до 3 кілометрів. Уламки, за свідченнями беруть участь в пошуках моряків, розкидані на великій акваторії. Літак, очевидно, розвалився в повітрі, що також говорить про вибух.

Нарешті, прем'єр-міністр Єгипту Ісмаїл Шериф не виключив, що на борту зниклого А320 компанії EgyptAir стався теракт.

«Якщо це теракт, значить, є якісь групи терористів, які продовжують атакувати мирних жителів, підриваючи цивільні літаки, хоча в світі повно військово-політичних об'єктів. Терористи - божевільні, психопати, виродки, яких треба винищувати. Всі, хто атакує цивільне населення, повинні бути оголошені поза законом », - зауважив у розмові з« БІЗНЕС Online »телеведучий, публіцист, експерт по Близькому Сходу Максим Шевченко.

Літак Boeing-737-800 авіакомпанії Egyptair в Міжнародному аеропорту імені Ататюрка в Стамбулі Фото: © Наталя Селіверстова, РІА «Новости» Літак Boeing-737-800 авіакомпанії Egyptair в Міжнародному аеропорту імені Ататюрка в Стамбулі Фото: © Наталя Селіверстова, РІА «Новости»

ПОВТОРЕННЯ ТРАГЕДІЇ НАД Синай?

Звертає на себе увагу крайнє схожість катастрофи А320 із загибеллю над Синайським півостровом лайнера А321 російської авіакомпанії «Когалимавіа» 31 жовтня минулого року: та ж спалах, бачена очевидцями, миттєве падіння повітряного судна з великої висоти, розкид уламків на великій території ... Правда, є і відмінності. Лайнер з російськими туристами, що поверталися в Санкт-Петербург з Шарм-ель-Шейха, зазнав катастрофи невдовзі після зльоту. Рейс EgyptAir відправився з паризького аеропорту імені Шарля де Голля в Каїр і звалився в море, вже перебуваючи в повітряному просторі Єгипту на останньому етапі польоту, безпосередньо перед тим, як екіпаж повинен був почати зниження висоти. Це може означати, що бомбу на борт проніс смертник, який з якихось причин не привів вибуховий пристрій в дію над територією Франції, або що таймер було встановлено на момент завершальній стадії польоту.

Нагадаємо, що на борту російського А321 вибухнула банку з-під газованої води, закладена в 30 - 31-м ряду сидінь. У ній знаходилися вибухівка потужністю 1 кг в тротиловому еквіваленті і годинниковий механізм детонації. У теракті над Сінаєм підозрюються співробітники аеропорту Шарм-ель-Шейха, пов'язані з Даіши (арабська назва забороненої в РФ угруповання «ІГІЛ» - прим. Ред.). Вона ж взяла на себе відповідальність за торішній теракт. Відповідальності за загибель літака EgyptAir поки ніхто на себе не взяв, хоча після терактів в Парижі і Брюсселі ісламісти не раз погрожували новими атаками, зокрема проти Франції.

Уламки літака знайдено в морі на південь від грецького острова Карпатос Уламки літака знайдено в морі на південь від грецького острова Карпатос

Кілька співробітників аеропорту Шарм-ель-Шейха було затримано єгипетськими спецслужбами в ході розслідування загибелі лайнера «Когалимавіа». Однак єгипетська влада досі офіційно не визнали, що в небі над Синайським півостровом стався теракт. Що не дивно. Єгипет вкрай зацікавлений у відновленні авіасполучення з Росією, яке було перервано після подій минулої осені. Туріндустрія африканської країни несе багатомільярдні збитки через практично повної зупинки російського турпотоку.

Переговори про відновлення польотів останнім часом йшли досить інтенсивно. Здавалося, що ще трохи і сторони домовляться про відновлення авіаперевезень. Однак недавній викрадення літака тієї ж EgyptAir (лайнер приземлився на Кіпрі, де викрадач - громадянин Єгипту - попросив політичного притулку), а тепер і загибель 66 осіб над Середземним морем ставлять на цих планах жирний хрест. «Ця подія (загибель А320 - прим. Ред.) Відкладає на невизначений період повернення наших авіакомпаній в Єгипет. У всякому разі до з'ясування всіх обставин », - впевнений Гусаров.

Згоден з ним і директор центру політологічних досліджень Фінансового університету при уряді РФ Павло Салін. «Якщо підтвердиться версія про теракт, можна забути про те, що Росія відкриє свої кордони з Єгиптом в цьому році. Є ж інформація про плани відкрити в середині року, в кінці ... Ніяких інших фізичних наслідків, ймовірно, не буде. І, строго кажучи, поки що надто мало інформації для версій того, що сталося насправді », - вважає він.

Разом з тим літак був втрачений над Середземним морем - причому над однією з найглибших западин, зазначає експерт центру вивчення країн Азії і Близького сходу Російського інституту стратегічних досліджень Арсен Хизрієв. «Щоб встановити причини, буде потрібно багато часу, і навряд чи експерти прийдуть до єдиної думки. Особливо експерти з Франції і Єгипту, оскільки Єгипет в будь-якому випадку буде заперечувати, що це міг бути теракт, - сказав він в розмові з «БІЗНЕС Online». - Е гіпет не надто любить виносити сміття з хати, коли справа стосується тероризму і подібних речей. Вони зараз хочуть поправити свій імідж. А відчуття таке, що держава виходить з цієї важкої ситуації, в якій перебувало ось уже майже п'ять років ».

Втім, на цей раз питання виникають не до ситуації з безпекою в аеропортах Єгипту. Проблема куди серйозніше. Багато що свідчить про те, що бомба виявилася на борту лайнера в аеропорту Парижа - одному з найбільших авіавузла Заходу.

Літак був втрачений над Середземним морем, причому над однією з найглибших западин Літак був втрачений над Середземним морем, причому над однією з найглибших западин

ЗАБОРОНЯТЬ ЧИ ПОЛЬОТИ В ПАРИЖ?

Французькі експерти не виключають того, що події, що призвели до катастрофи А320, розвивалися точно так же, як і підготовка теракту на борту А321 в Шарм-ель-Шейху. Тобто бомбу в пасажирський салон або багажний відсік лайнера міг пронести хтось із персоналу аеропорту. «Не дивлячись на суворі заходи безпеки, які застосовуються в паризькому аеропорту, пронести вибуховий пристрій на борт літака цілком можливо. В аеропорту була в минулому році проведена велика перевірка всього персоналу, звільнено низку підозрілих працівників, зокрема, в багажній службі. Однак це, з огляду на велику кількість працівників, не виключає можливості пронесення невеликих вибухових пристроїв і розміщення їх, наприклад, в салоні. Крім того, існує чимало способів обдурити обладнання для просвічування багажу і огляду пасажирів », - сказав в ефірі радіостанції France Info експерт з авіаційної безпеки П'єр канд.

У Франції дуже велика мусульманська діаспора. Серед вихідців з країн Північної Африки і Близького Сходу, які живуть у Франції, чимало послідовників екстремістських течій. Після терактів в Парижі 13 листопада минулого року, що забрали життя 130 осіб, стало очевидно: в П'ятій республіці є безліч уразливих для терористів об'єктів, включаючи аеропорти, в обслуговуючому персоналі яких працює безліч вихідців із сімей мігрантів. Коли ж смертники вибухнули в аеропорту і метро Брюсселя 22 березня цього року, стало абсолютно ясно, що транспортні вузли Західної Європи стали вкрай небезпечні. З'ясувалося, наприклад, що один з брюссельських підривників Наджим Лакраві п'ять років працював прибиральником в тому самому брюссельському аеропорту!

«Досвід Франції показав, що там справи з безпекою йдуть не набагато краще, ніж в інших країнах світу, - каже Хизрієв. - В принципі, цілком можливо пронести зброю, вибуховий пристрій навіть в місця масового скупчення людей, як це сталося під час паризького теракту. І ця історія погана в будь-якому випадку! Якщо це сталося з вини, через недогляд французької сторони, це говорить про те, що попередня трагедія їх нічому не навчила. А якщо це сталося через потурання з боку Єгипту і в цьому дійсно якось замішані співробітники Egypt Airlines, це говорить про те, що Єгипет нічому не навчила ситуація, пов'язана з російським Airbus. І мені здається, що обидві сторони будуть до останнього, як це сталося в історії з Росією і Єгиптом, публічно сперечатися. І навряд чи буде встановлена ​​точна причина трагедії ».

Росіян на борту лайнера EgyptAir, слава богу, не було. Серед пасажирів були в основному громадяни Єгипту і Франції, а також ще десятка країн Європи, Північної Африки і Близького Сходу. Але тепер і нашій країні слід серйозно задуматися про безпеку польотів, по крайней мере, в аеропорт Шарля-де-Голля. Після паризьких терактів в листопаді минулого року вже лунали голоси про необхідність призупинення польотів російських авіакомпаній в Париж, а то і до Франції або навіть в цілому в Західну Європу. Однак тоді глава Росавіації Олександр Нерадько відкинув необхідність таких радикальних заходів, заявивши, що обговорюються лише заходи посилення авіаційної безпеки.

Встановлено особу одного з пілотів літака авіакомпанії EgyptAir, який зазнав аварії над Середземним морем Встановлено особу одного з пілотів літака авіакомпанії EgyptAir, який зазнав аварії над Середземним морем. Фотографія льотчика була опублікована в соцмережах, ним виявився Мохаммед Мамдух Ассем

Однак, якщо на цей раз буде встановлено, що катастрофа А320 пов'язана саме з проникненням терористів в обслуговуючий персонал Шарля-де-Голля, жорстких заходів буде уникнути вкрай складно. «Поки немає ніяких підстав забороняти нашим авіакомпаніям польоти до Франції, - каже Роман Гусаров. - Немає підстав не довіряти службам авіаційної безпеки в аеропорту імені Шарля де Голля. Це може статися тільки якщо будуть виявлені факти, що вказують на те, що причиною міг бути аеропорт. Все залежить від результатів розслідування по гарячих слідах ».

Однак відомий телеведучий і публіцист Максим Шевченко у відповідь на питання «БІЗНЕС Online» зауважив: «Я не думаю, що можна, як ви висловилися, закрити столицю Франції. Париж - це «свято, яке завжди з тобою», як його можна «закрити»? .. »

Однак Салін не виключає, що в Росії можуть прийняти рішення про закриття повітряних кордонів Франції, по крайней мере, для простих смертних.

«Та логіка, в якій діють злочинці, дозволяє висунути претензії не тільки до того, хто це зробив, але і до того, чиї представники закладають ту чи іншу папір після трагедії. Все залежить від того, як ця ситуація буде подаватися в ЗМІ. Я не виключаю, що для росіян можуть «закрити» і небо Франції. Таке можливо, логіка має на увазі курс на заборону на виїзд повністю, за рідкісним винятком », - сказав він« БІЗНЕС Online ».

Разом з тим Хизрієв зазначає, що Париж - це лише один напрямок у Франції, і люди часто літають сюди і з туристичними, і з бізнес-цілями, а сам аеропорт - найбільший в країні, так що навряд чи він буде закритий для росіян.

Чи заборонять польоти в Париж після вибуху єгипетського А320 над Середземним морем?
Париж - це «свято, яке завжди з тобою», як його можна «закрити»?

Новости