Главная

Статьи

Чи стали Нідерланди черговим державою, що регулює зарплату відряджених водіїв? ..

  1. Огляд транспортних подій в травні
  2. Роз'яснення «Россільгоспнагляду» по порядку транзиту підкарантинних матеріалів
  3. XXXV конгрес «Linava» - кінець війни?
  4. «Linava» проти профспілок - гра в довгу
  5. Cargo.LT - 20 років онлайн.

Кілька тижнів тому на сайтах асоціацій польських і білоруських перевізників (ZMPD і БАМАП) з'явилася інформація про те, що в Нідерландах встановлено вимоги до мінімальної зарплати відряджених співробітників. Чи стали Нідерланди черговим державою, яка вирішила зайнятися суворим регулюванням зарплат працюючих в цій країні відряджених співробітників (в тому числі і водіїв)?

Известия з Нідерландів

На сайті БАМАП була опублікована інформація про те, що прийняті в Нідерландах закони «WagwEU» (Wet arbeidsvoorwaarden gedetacheerde werknemers in de EU, 2016 г.) і «WAS» (Wet Aanpak Schijnconstructies »2017 г.) внесли деякі зміни в регулювання заробітної плати відряджених співробітників. Згідно з опублікованою інформацією, роботодавці, напрямні своїх співробітників у відрядження до Нідерландів, зобов'язані їм виплачувати мінімальну встановлену в Нідерландах заробітну плату і дотримуватися інші зобов'язання (забезпечувати дотримання режиму праці та відпочинку, мінімальну щорічну оплачувану відпустку і т.д.). У нідерландському Міністерстві соціальних справ і праці пояснили, що в даний час дія цих законів поширюється тільки на каботажні вантажні і пасажирські перевезення.

Схожу інформацію повідомив і Союз польських автомобільних перевізників (ZMPD). З посиланням на інформацію Відділу торгівлі та інвестицій посольства Нідерландів в Польщі, ZMPD оголосив, що з початку 2017 року на водіїв, що виконують міжнародні вантажні та пасажирські каботажні перевезення (за винятком транзитних перевезень) поширюються вимоги до мінімальної встановленої в Нідерландах зарплати. Крім транзитних перевезень, виняток передбачено щодо таких перевізників, де власником транспортної компанії і водієм належить компанії транспортного засобу є одне і те ж особа (в даному випадку підприємці зобов'язані довести, що працюють на цій основі). При цьому сума мінімальної зарплати визначається в залежності від відпрацьованого часу і віку водія. З детальною інформацією (англійською мовою) можна ознайомитися тут .

Крім того, як повідомив ZMPD, мінімальна зарплата не охоплює добових і витрат на проживання.

Що насправді?

Якщо справи йдуть саме так, як то кажуть в інформації асоціацій перевізників сусідніх країн, то умови роботи литовських перевізників, що виконують перевезення в Нідерланди (в тому числі і каботажні) значно посилюються.

Однак, чи може бути так, щоб інформація про порядок, який вступив в силу в січні 2017 року, повідомлялося в лютому, тобто через місяць?..

У минулому році схожий «сюрприз» піднесла Австрія, коли без попереднього попередження оголосила про вимогу до мінімальної зарплати. Італія і зовсім не поспішала з розголосом своїх вимог, і створила таку ситуацію, коли навіть контролюючі служби не розуміли, що, кого і як їм потрібно контролювати.

Тому повідомлення про новий порядок в Нідерландах зажадали більш докладного роз'яснення.

З цього приводу редакція CargoNews.lt звернулась із запитаннями в нідерландське Міністерство соціальних справ і праці та до операторам забезпечення послуг під час перевезення - компаніям «DKV Euro Service GmbH» і «Easytrip». Забігаючи відповідей співрозмовників наперед, скажемо лише те, що питання про мінімальну зарплату привів в подив не тільки транспортних професіоналів, а й представника прес-служби уряду Нідерландів.

Цілком зрозуміло, що в кожній країні є свої вимоги до мінімальної зарплати відряджених співробітників, однак, в силу своєї специфіки в більшості країн (крім Німеччини, Франції, Італії та Австрії) транспорт вважається винятковою сферою економічної діяльності, тому на транспорт ці вимоги не поширюються.

Артур Михеєнко, керівник представництва "DKV Euro Service GmBH» в країнах Балтії та Скандинавії, сказав, що у центрального бюро цієї компанії є інформація про те, що стосовно водіїв Нідерланди планують застосовувати вимоги про мінімальну зарплату не раніше, ніж з січня 2018 року. Для того, щоб можна було реалізувати цю вимогу, необхідна електронна система обліку, а її в Нідерландах поки немає.

Сігіта Юоде, керівник компанії «Easytrip», отримала від своїх колег схожу інформацію. У ній говориться, що в Нідерландах діють обидва вищезазначених закону, і вони поширюються в тому числі і на транспортний сектор, проте, контроль за виконанням вимог цих законів проводиться не так активно, як, наприклад, у Франції. За словами представників «Easytrip», ці закони були прийняті в Нідерландах для того, щоб можна було елімінувати деякі випадки ухилення від сплати податків. Якщо говорити про відряджених водіїв, то в їх відношенні вимоги законів можуть застосовуватися лише в тому випадку, якщо водій вирішить, що йому платять недостатньо, і з цього приводу звернеться до суду.

Всі співробітники однакові!

«У Нідерландах вимога до мінімальної зарплати встановлено без поділу співробітників на місцевих і відряджених і без урахування місця реєстрації роботодавця. Всі співробітники, які працюють в Нідерландах (в тому числі і водії вантажних автомобілів), незалежно від тривалості робочого часу, потрапляють в рамки вимог закону про мінімальну зарплату. Виняток поширюється тільки на приватних підприємців, які можуть довести, що вони одночасно є власниками компаній і водіями », - йдеться у відповіді Пітера Блоку, представника прес-служби в Міністерстві соціальних справ і праці.

П. Блок звернув увагу на один дуже актуальний момент - Європейська Комісія ось уже третій рік, як не може дати офіційну оцінку на відповідність німецького закону про мінімальну зарплату і його поширення на представників транспортної галузі (якщо виводити паралелі - також і аналогічним законам Франції, Італії та Австрії) загальноєвропейського трудовому законодавству і, зокрема, європейської Директиви про відряджених співробітників. «Так як у нас все ще не висновків щодо закону Німеччини, ми не можемо бути повністю впевнені у правомірності нашого закону», - говорить представник нідерландського уряду.

Подібні відповіді дають зрозуміти, що підприємці, які грають у азартні ігри з податковими адміністраторами, можуть контролювати зарплату працюють в Нідерландах водіїв на свій розсуд, тому що ймовірність реального застосування закону (з усіма витікаючими з цього наслідками) дуже невелика. У гіршому випадку це може бути скарга співробітника.

Тим часом представники литовських перевізників стверджують, що зарплата литовських водіїв відповідає встановленим в західноєвропейських країнах мінімальним вимогам, отже, виконання додаткових вимог призводить лише до збільшення адміністративного тягаря. У цьому сенсі Нідерланди можна вважати дружній по відношенню до наших перевізникам країною. Правда, невідомо на який час.

Правда, невідомо на який час

Огляд транспортних подій в травні

Переломний конгрес «Linava» і дискусія про техогляд в Литві, найчастіше перевіряються дороги в Польщі і статистика продажів вантажівок в Європі, літні обмеження руху великовантажного транспорту в Росії і Білорусії та події в світі транспортних технологій. Про це та багато іншого в травневому огляді від Cargonews.lt

2019-06-03 160

Роз'яснення «Россільгоспнагляду» по порядку транзиту підкарантинних матеріалів

У відповідь на запит АсМАП надійшли роз'яснення Федеральної служби з ветеринарного і фітосанітарного нагляду щодо порядку автоперевезень транзитом через територію Російської Федерації в Республіку Казахстан і інші держави підконтрольних Россільгоспнагляду товарів, які увійшли до переліку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 07.08.2014 № 778 (заборона на ввезення в РФ сільськогосподарської продукції, сировини і продовольства, країною походження яких є Сполучені Штати Америки, країни європей ого союзу, Канада, Австралія, Королівство Норвегія, Україна, Республіка Албанія, Чорногорія, Республіка Ісландія і Ліхтенштейн).

2019-05-29 210

XXXV конгрес «Linava» - кінець війни?

Здавалося, що головною подією XXXV конгресу «Linava» стануть вибори президента асоціації, оскільки останнім часом з цим були пов'язані її внутрішні протиріччя. Однак на перший план знову вийшло питання страхової компанії перевізників, і пішли розмови про те, що цей проект може залишити «Linava» голою і босою, а в кінцевому підсумку провалитися. Редакція Cargonews підводить підсумки заходу.

2019-05-19 130

«Linava» проти профспілок - гра в довгу

У Литві до межі загострилося питання заробітної плати водіїв-далекобійників. Міністерство соціального захисту говорить про подвійну мінімальну зарплату, профспілки теж зайняли жорстку позицію, перевізники у відповідь подумують про перенесення бізнесу в інші країни і про акції протесту. При цьому сторони ведуть переговори, але ніби не чують один одного. Редакція Cargonews вирішила з'ясувати, чи вдасться їм знайти якесь взаємовигідне рішення.

2019-05-16 391

Cargo.LT - 20 років онлайн.

Здається, це було зовсім недавно, навесні 1999 року була запущена перша версія маленького проекту, який виріс і став надійним помічником тисяч компаній. Озираючись назад, згадуємо як це було.

2019-05-10 379

Чи стали Нідерланди черговим державою, яка вирішила зайнятися суворим регулюванням зарплат працюючих в цій країні відряджених співробітників (в тому числі і водіїв)?
Що насправді?
Однак, чи може бути так, щоб інформація про порядок, який вступив в силу в січні 2017 року, повідомлялося в лютому, тобто через місяць?
XXXV конгрес «Linava» - кінець війни?

Новости