Главная

Статьи

«Ви подумали, що ми когось убили? Це не так. Просто створили паблік туалетного паперу »

23.08.2018

За фейковий аккаунтом туалетного паперу стояв творець «діда-мільйонера» і проекту букетів напрокат

Творці гучної сторінки найвідомішого продукту Набережних Човнів докладно пояснили, для чого вирішили зайнятися розкручуванням Челнінского бренду. КБК поки ніяк не відреагував на своїх кривдників, що зняли маски. «БІЗНЕС Online» з'ясував, що за особистість стоїть за фейковий сторінкою туалетного паперу, а юристи тим часом стверджують, що за шкоду репутації КБК багато не врятує.

Творці гучної сторінки найвідомішого продукту Набережних Човнів докладно пояснили, для чого вирішили зайнятися розкручуванням Челнінского бренду Фото: скріншот Творці гучної сторінки найвідомішого продукту Набережних Човнів докладно пояснили, для чого вирішили зайнятися розкручуванням Челнінского бренду Фото: скріншот

ТУАЛЕТНИЙ ПАПІР. ПРОДОВЖЕННЯ

«Вчора був цікавий день. Всього за добу на нас написали відразу дві заяви в правоохоронні органи: перше - в прокуратуру, друге - в поліцію. І якщо ви подумали, що ми когось убили, то це не так. Все набагато простіше. Ми просто створили паблік туалетного паперу з Набережних Човнів у "ВКонтакте" », - так починався виправдувальний пост в« Фейсбуці »від творця фейковий аккаунта, наробила шуму в Автоград. Ним виявився 25-річний глава агентства Out Digital, уродженець Челябінської області, маркетолог і блогер Роман Заріпов. У пості він докладно описав, чому вирішив прославити цей предмет побуту.

«Кілька тижнів тому, розробляючи пропозиція для одного з клієнтів, наша команда аналізувала активності корпоративних брендів в соцмережах і буквально засипала від того, наскільки погано і нудно ведуться спільноти. Тоді прийшла в голову ідея взяти якийсь бренд і показати, як бізнес, приходячи в соцмережі, може адаптуватися під формат майданчика і проявляти креативний підхід. Тоді ж Семен Єфімов (колега Заріпова - прим. Ред.) Написав, що в соціальних мережах не вистачає паблік туалетного паперу, - і тут пазл склався », - натхненно розповідає Заріпов.

Спільнота туалетного паперу, яке молодий блогер почав вести від імені одного зі співробітників компанії, всього за три публікації отримало з десяток згадок в федеральних ЗМІ, 300 тис. Охоплення користувачів і понад 1,5 тис. Зізнань у любові бренду і маркетингу. «Хтось почав писати пости про туалетний папір, хтось сходив в магазин і купив цілу упаковку продукту, щоб надіслати фотографії, а хтось почав робити меми, які почали поширюватися по інтернету. Здавалося б, безкоштовний піар, дика активність і визнання в любові від тисячі користувачів - що ще потрібно? Але немає, керівництву реального заводу не приходить в голову проявити очевидний хід: зв'язатися з нами, домовитися про співпрацю і красиво вийти з цієї історії. Вони вирішують замовкнути про співтоваристві і вжити заходів з видалення паблік з мережі, тим самим запускаючи ефект Барбари Стрейзанд. Тільки за вчорашній вечір про інцидент написали всі ключові інтернет-видання країни - від "Медузи" і "Стрічки" до Mash і "Афіші", а користувачі, які ще кілька годин тому були максимально позитивно налаштовані до заводу, різко поміняли свою думку після такого ходу », - дивується Заріпов.

Як повідомляє головний ньюсмейкер КБК, зараз особистості його команди намагаються встановити правоохоронні органи, але він нібито не хоче створювати труднощів колегам з «ВКонтакте» і прокуратурі, тому вирішив розкритися сам. «Поліція повинна займатися безпекою громадян, а не пошуком авторів фейковий сторінок, - резонно зауважує Заріпов. - Ще невідомо, за якою статтею наша справа розвиватиметься далі, але для нас очевидно, що зайвий консерватизм - це ворог не тільки всього нового, але і того, що незрозуміло і незнайоме. І якщо спалювання мостів приносить полегшення і свободу, то спалювання мостів перед собою не дасть піти далеко ».

Цікаво, але між КБК і творцем паблік вже виявилися і медіатори, які закликали зарити сокиру війни. Із закликом до учасників «конфлікту» виступила асоціація професійних користувачів соцмереж та месенджерів (АППС). «Очевидно, що паблік вівся з гумором і завзяттям. Він не завдасть репутаційних або іміджевих втрат компанії, а, навпаки, має в своєму розпорядженні користувачів до покупки туалетного паперу з Набережних Човнів », - зауважив директор АППС Володимир Зиков.

На жаль, КБК поки не відповів на ці звернення, пости і відозви. На підприємстві «БІЗНЕС Online» сказали, що сьогодні керівництво веде переговори з партнерами, пов'язані з модернізацією підприємства, і тому не може оперативно реагувати на запити, однак в прес-центрі пообіцяли дати коментар завтра. До речі, провокаційна група в соцмережі «ВКонтакте» поки не закрита, останній пост в неї датується 21 серпня, а число передплатників на даний момент наближається до 5 тис. Користувачів.

Нагадаємо, що паблік туалетного паперу в ВК був створений 7 серпня. Рішення про вихід в соцмережі найвідомішого продукту КБК - туалетного паперу - нібито ухвалила рада директорів народного підприємства. Про це повідомлялося в першому пості. Модератори з гумором відповідали на питання, що цікавлять публіку питання - наприклад, де у Челнінского паперу втулка або скільки сантиметрів паперу потрібно відривати при використанні. Апогеєм недовгою діяльності сторінки став конкурс серед користувачів, переможцеві якого пообіцяли стратегічний запас паперу - 50 рулонів, або «2,5 тис. Метрів щастя» (таке гасло придумали для розіграшу). Для участі лише потрібно вступити в співтовариство і зробити репост запису на особистій сторінці. Конкурс уже зібрав 6,7 тисячі лайків і 2,8 тисячі репоста.
Однак така «вольниця» абсолютно не сподобалася керівництву КБК, яке заявило, що створена сторінка є фейком, а опублікована інформація не відповідає дійсності і порочить ділову репутацію підприємства.

W HO IS MR. ZARIPOV?

Заріпов, судячи по сторінці в «Фейсбуці», незважаючи на молодий вік, має великий послужний список: працював есемемщіком в компанії Nectarin, менеджером з маркетингу в компанії Wheely, менеджером проектів в медіа-агенції «Легенда», був фахівцем техпідтримки у «ВКонтакте», фахівцем по роботі з соцмережами в компанії Apostol Media. Прославився він не тільки просуванням туалетного паперу. Зокрема, приклад успішного кейса - «Інстаграм» Бориса Борка, рядового пенсіонера з Хімок, який завдяки вмілій розкрутці Романа підкорив соцмережі, перетворившись в гламурного багатія. Витративши на цей проект лише близько 30 тис. Рублів і створивши дідусеві красиву легенду, Заріпов з товаришами забезпечив аккаунту за пару годин близько 2 тис. Передплатників. Персонажа в результаті вдалося розкрутити до 13,5 тис. Передплатників, героя запросили на Перший канал в якості експерта, щоб зробити репортаж про щасливу старість, на п'ять радіоефірів і одне публічний виступ. І тільки після Борка на світ з'явився танцюючий дід-мільйонер Джанлука Вацці на яхті зі своєю молодою нареченою.

В інтерв'ю виданню Helloblogger.ru Заріпов розповів, що ще в школі виявляв якусь активність в мережі: створював сайти, реалізовував дрібні проекти і продавав телефони через соцмережі (хоча дільничний ніколи в це не вірив). У 2010 році після переїзду в Москву молодий чоловік почав відкрито ділитися подіями з нового життя в соцмережі «Вконтакте». Почалося зростання передплатників. Потім розвиток отримав і «Інстаграм» -канал блогера.

«Хочеш популярності? Виходь за рамки! Всі люблять треш. Інтелектуальний контент теж цікавий, але він не настільки вірусно поширюється в мережі. Найчастіше людям складно прочитати текст, що складається більш ніж з трьох пропозицій, але подивитися 10-хвилинний ролик, де хтось кривляється на камеру, - це легко. Напевно, я б зміг набрати ширшу аудиторію, якби знімав дурні речі, обговорював би голу Ольгу Бузову або те, хто з ким переспав минулого тижня. Але що подумає мама? Та й читачі відразу помітять, що це не мій стиль, і відчують фальш. Мені дуже важливо, щоб мій контент подобався мені самому », - був відвертим в інтерв'ю Заріпов.

Саме він став автором набрала популярність в соцмережах ідеї оренди святкових букетів напрокат для фотографій. Про створення бізнесу з оренди букетів Роман замислювався близько 6 років тому, проте втілити ідею в життя вдалося лише в минулому році. «Я запостив три фотографії 101 троянди і розповів користувачам про можливість оренди букета під час свят. Виклавши скріншот на своїй сторінці, я вирішив подивитися, чи спрацює це », - розповідав Заріпов tjournal.ru.

У підсумку спрацювало. Блогер закупив букети у «знайомих хлопців» в магазині. Команда найняла трьох кур'єрів, які працювали по 15 годин на день. До 9 березня вийшло понад 500 звернень, близько 230-250 замовлень, а прибуток склав приблизно 270-300 тис. Рублів.

ПО ТАКИМ СПРАВАХ СУДИ БАГАТО НЕ стягується

Тим часом судові перспективи справи, якщо КБК все ж піде на принцип і вирішить довести його до логічного кінця, вельми туманні. «Якщо дії дійсно ганьблять честь і гідність, то їм можуть пред'явити позов і вимагати компенсацію. Суми невеликі. Це залежить від бажання позивача, від того, що вони бачать в тих порушеннях, які залишилися стосовно них допущені, наскільки великий репутаційний збиток ... Це ж все треба доводити. Вони можуть будь-яку суму вимагати, але зазвичай суди багато не стягують », - пояснив« БІЗНЕС Online »юрист агентства« Татюрінформ »Роман Філатов.

А ось чи є тут порушення рекламного законодавства, експерти оцінювати не беруться: надто тонкий питання, треба ретельно вивчати матеріали. «Все, що пов'язано з результатами інтелектуальної діяльності, безпосередньо законом про рекламу не регулюється. У законі про рекламу є відсилання, що необхідно дотримуватися вимога цивільного законодавства », - зазначив Філатов.

Здавалося б, безкоштовний піар, дика активність і визнання в любові від тисячі користувачів - що ще потрібно?
ZARIPOV?
«Хочеш популярності?
Але що подумає мама?