Главная

Статьи

Повернення технічно складного товара.Особенності повернення технічно складного товару. .

Багато покупців знають алгоритм дій у разі виявлення
Багато покупців знають алгоритм дій у разі виявлення   недоліків у придбаній речі недоліків у придбаній речі. Однак дещо інший порядок повернення щодо технічно складних товарів може стати сюрпризом. Як же поводитися, якщо неякісними виявляться стільниковий телефон, ноутбук, принтер, телевізор або холодильник? Як повернути технічно складний товар назад в магазин?

Найчастіше ми звертаємося з чеками, що підтверджують факт покупки, не дуже дбайливо, але у випадку з технічно складними товарами їх краще не втрачати. При наявності цього документа простіше підтвердити дату покупки, а від неї, як ми побачимо, залежить, які вимоги вправі заявити покупець і спроститься повернення в магазин технічно складного товару. (Якщо чек все-таки втрачено, раджу почитати
Найчастіше ми звертаємося з чеками, що підтверджують факт покупки, не дуже дбайливо, але у випадку з технічно складними товарами їх краще не втрачати статтю на сайті «Сонячні руки» «Особливості повернення технічно складного товару»).

Отже, права вимог споживача, котрий придбав технічно складний товар з недоліками, будуть різними в залежності від того, скільки часу пройшло з моменту покупки. При цьому можна виділити такі періоди:

  • до 15 днів з моменту передачі товару споживачеві;
  • від 15 днів і до закінчення гарантійного терміну;
  • після закінчення гарантійного терміну;
  • при відсутності гарантійного терміну - до 2 років з моменту передачі товару покупцеві.

Розглянемо, які права споживач має в кожен з цих періодів і як повернути технічно складний товар в магазин.

Якщо з дня покупки пройшло не більше 15 діб, ви маєте право:

  • відмовитися від неякісного товару та отримати назад сплачені за нього гроші;
  • провести обмін на аналогічний товар;
  • провести обмін на товар іншої марки (артикулу, моделі);
  • вимагати зменшення покупної ціни;
  • вимагати безоплатного негайного ремонту або відшкодування витрат на усунення недоліків товару споживачем чи третьою особою.

Якщо річ придбана більше 15 днів тому, в межах гарантійного терміну Ви маєте право вибрати одне з названих вимог. Однак ті з них, які вказані в пунктах 1-3, можна заявити, тільки якщо виконується будь-яка з наступних умов:
- товар має істотний недолік;
- продавець порушив терміни ремонту;
- внаслідок необхідності усунення недоліків товару він не може використовуватися в сукупності більше 30 днів протягом кожного року гарантійного терміну.

Зверніть увагу, що після закінчення гарантійного терміну права вимоги споживача не завжди припиняються. За частиною 5 статті 19 Закону (Федеральний Закон «Про захист прав споживачів» від 07.02.1992 №2300-I), якщо гарантійний термін складає менше двох років, то споживач має право заявити претензію після його закінчення, але в межах двох років. Єдиний, але істотний момент: на покупця в цьому випадку лягає тягар доведення обставини, що недолік товару виник до того, як він був йому переданий або з причин, які існували до цього моменту. Як правило, в якості доказу використовується укладення, складений експертом.

Якщо гарантійний термін на товар не встановлений, права вимоги все ж можуть бути заявлені споживачем упродовж розумного строку, але в межах двох років з дня передачі йому товару, якщо триваліший строк не передбачено договором або законом. Відповідно до частини 6 статті 18 Закону, тягар доведення лягає на покупця аналогічно описаному в попередньому абзаці.

Давайте розберемося з деякими питаннями, які можуть виникнути.

Який недолік товару вважається істотним? Відповідно
Який недолік товару вважається істотним з преамбулою Закону, та, яка:
- неможливо усунути;
- виявляється неодноразово;
- з'являється знову після усунення;
- не може бути усунутий без невідповідних витрат часу;
- не може бути усунутий без невідповідних витрат;
- інші подібні недоліки.

Зверніть увагу на те, що перелік ознак суттєвості недоліку не є вичерпною, тому якщо ви вважаєте, що недолік придбаної вами речі суттєвий, але він не підходить під названі в законі ознаки, ви маєте право відстоювати свою точку зору.

Які терміни ремонту і що вважається їх порушенням?
Відповідно до статті 20 Закону:
- термін ремонту може бути визначений угодою між продавцем і покупцем в письмовій формі, але не повинен перевищувати 45 днів. Угода можна скласти в довільній формі із зазначенням найменування продавця і покупця; назви товару, його моделі, артикулу, серійного номера або інших ідентифікаційних признаков; терміну для усунення недоліків. Напевно, зайве нагадувати, що, як в будь-якому документі, в угоді повинна фігуруватиме дата його укладення, підписи сторін і друк продавця. Порушення обумовленого терміну усунення дефектів є підставою для пред'явлення вимог з пунктів 1-3;

- якщо угода між продавцем і покупцем не укладалася, ремонт має бути проведений у найкоротший об'єктивно необхідний термін для усунення недоліку звичайним способом. Як ви розумієте, в кожному конкретному випадку цей період буде різним. Довідку про звичайну тривалості ремонту при необхідності можна отримати з майстерень і сервісних центрів, які пов'язані з продавцем і незалежних від нього.

Говорячи про ремонт технічно складних товарів, які в більшості своїй є товарами тривалого користування, не можу не нагадати про те, що за частиною 2 статті 20 Закону, ви маєте право вимагати безкоштовного надання товару з аналогічними споживчими властивостями на час усунення недоліків у вашій покупці. Невеликі виключення з цього правила містяться в Переліку, затвердженому постановою Уряди РФ від 19 січня 1998 р N 55.

Як визначити, чи минув гарантійний термін на товар? Відомості про гарантійний термін містяться в документах, переданих вам при здійсненні покупки. Це може бути гарантійний талон, книжка або просто відмітка про гарантії в чеку або технічному паспорті.

Гарантійний термін починає текти:

  • з моменту передачі товару покупцеві;
  • з іншої дати, встановленої договором;
  • якщо момент передачі товару встановити неможливо - з дня виготовлення товару;
  • якщо момент купівлі-продажу і час отримання товару споживачем не збігаються, то з дати доставки товару споживачеві;
  • коли споживач не має змоги використовувати товар з вини продавця - з моменту усунення продавцем обставин, що перешкоджають експлуатації;
  • коли дату доставки або дату усунення обставин, що перешкоджають експлуатації, встановити неможливо - з моменту вчинення купівлі-продажу;
  • для сезонних товарів - з моменту настання сезону.

Якщо ви здаєте товар в ремонт, час, поки річ вами не використовується, приплюсовується до гарантійного терміну. Щоб підтвердити такий час, при отриманні речі з ремонту вимагайте від продавця пред'явити документ, в якому зафіксовані дані:

- про дату вашого звернення з вимогою про усунення виявлених недоліків;
- про дату передачі товару для усунення недоліків;
- про дату ремонту з описом несправностей товар;
- про використані запасних частинах (деталях, матеріалах);
- про дату видачі вам товару після закінчення ремонту.

Документ повинен бути підписаний, підпис засвідчена печаткою.
Виявивши недоліки в придбаному технічно складному товар, складіть претензію. ПРО тому, як її правильно написати, читайте в статті на сайті «Сонячні руки» «Як повернути товар у магазин»? . Можливо, справа не обмежиться перевіркою якості товару, і буде потрібно проведення експертизи. В межах гарантійного терміну вона проводиться за рахунок продавця, в інших випадках - за счет покупателя.

Нарешті, хочу звернути вашу увагу на те, що звернутися з вимогами про заміну неякісного товару на товар іншої марки, моделі, артикулу або про повернення грошей за нього, можна як до продавця, але також проконсультуватися з виробником або імпортеру.

Перелік технічно складних товарів (затв. Постановою Уряду РФ від 10 листопада 2011 N 924)

1. Легкі літаки, гелікоптери та літаки з двигуном внутрішнього згоряння (з електродвигуном)

2. Автомобілі легкові, мотоцикли, моторолери та транспортні засоби з двигуном внутрішнього згоряння (з електричним двигуном), призначені для руху по дорогах загального користування

3. Трактори, мотоблоки, мотокультиватори, машини і обладнання для сільського господарства з двигуном внутрішнього згоряння (з електродвигуном)

4. Снігоходи і транспортні засоби з двигуном внутрішнього згоряння (з електричним двигуном), спеціально призначені для пересування по снігу

5. Судна спортивні, туристські та прогулянкові, катери, човни, яхти і транспортні плавучі засоби з двигуном внутрішнього згоряння (з електродвигуном)

6. Обладнання навігації і бездротового зв'язку для побутового використання, в тому числі супутникового зв'язку, що має сенсорний екран і володіє двома і більше функціями

7. Системні блоки, комп'ютери стаціонарні і портативні, включаючи ноутбуки, і персональні електронні обчислювальні машини

8. Лазерні або струменеві багатофункціональні пристрої, монітори з цифровим блоком управління

9. Комплекти супутникового телебачення, ігрові приставки з цифровим блоком управління

10. Телевізори, проектори з цифровим блоком управління

11. Цифрові фото- і відеокамери, об'єктиви до них і оптичне фото- і кіноустаткування з цифровим блоком управління

12. Холодильники, морозильники, пральні та посудомийні машини, кавоварки, електричні і комбіновані плити, електричні і комбіновані духові шафи, кондиціонери, електричні водонагрівачі з електричним двигуном і (або) мікропроцесорної автоматикою.

Стаття захищена законом про авторські та суміжні права. При використанні та передруці матеріалу активне посилання на жіночий сайт sun-hands.ru обов'язкове!

Володіна Анна

Як же поводитися, якщо неякісними виявляться стільниковий телефон, ноутбук, принтер, телевізор або холодильник?
Як повернути технічно складний товар назад в магазин?
Який недолік товару вважається істотним?
Які терміни ремонту і що вважається їх порушенням?

Новости